PPT

Pedagogisk-psykologisk tjeneste - PPT - skal gi råd og veiledning til skolene om tilpasset opplæring, og hjelpe skolen i forebyggende arbeid for å motvirke at lære- og adferdsvansker får utvikle seg.

Alle som har tilknytning til videregående opplæring kan ta kontakt med PPT og søke hjelp og rådgivning. Rådgiverne har taushetsplikt, men kan samarbeide med skolen, familien din eller andre instanser dersom du som er elev/lærling/kandidat ønsker det. Når du har avtale med PPT i skoletiden, regnes det som gyldig fravær.

PPT for videregående opplæring i Nordland